Re: niepotrzebne napedy optyczne w laptopach

Autor: Tomasz Pyra <hellfire_at_spam.spam.spam>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:47:59 MET DST

RafalM napisał(a):
> zalety:
> - mniejsze wymiary
> - mniejszy pobor pradu
> - mniejszy koszt produkcji
> - zamiast DVD+R/RW mozna uzywac malego pendrive (sa coraz tansze)
> - plytki i tak padaja po roku czasu
> - jesli komus potrzebny moze dokupic zewnetrzny naped (wiekszy ale
> tanszy) + IDE USB
> - nie trzeba kupowac tego samego przy kazdej zmianie laptopa
>
> wady:
> - ja osobiscie nie znazlem

"Wiodący" światowy producent orpogramowania wszelakiego, ledwo poradził
sobie z problemem wymaganej stacji dyskietek w systemie podczas
instalowania systemu operacyjnego. A Ty mu tu chcesz wyjechać z jakimiś
pendiveami?

Programy dystrybuowane sÄ… zazwyczaj na dyskach optycznych - jakoĹ› to
trzeba przenieść na tego pendrivea, ale tu faktycznie zewnętrzny napęd
przyszedłby z pomocą.

Kolejny problem jaki widzę to zabezpieczenia przed kopiowaniem płyt
CD/DVD które są sprawdzane przy instalacji. Żeby robić takie wygibasy
jak instalacja oprogramowania na komputerze bez napędu zazwyczaj się
trzeba podeprzeć jakimś crackiem. Zresztą wiele oryginalnych programów
ktĂłre posiadam i tak mam w wersji zcrackowanej - przynajmniej te ktĂłre
na początek krzyczą żeby im płytę włożyć do napędu.