Floppy disk(s) fail (40)

Autor: Karol <karol_at_onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:47:46 MET DST

Witam,

Jest sobie stary komputer MMX200, dysk 850 MB, 48 MB RAM i tylko z os'em DOS
6.22 - służy on mi tylko do wypisywania faktur.
Ostatnio coś się podziało i po starcie wyskakuje "Floppy disk(s) fail (40)"
i tu F1 lub Del.
Jeśli mu dam restart, to 1 raz na 10 wystartuje poprawnie. Wiem, ze to może
byc wina taśm, flopa, zasilacza itd., ale wszystko bylo sprawdzane i
wymienione na inne (oprócz zasilacza). Dodam, ze od czasu do czasu wyskoczy
przy podpietym flopie bląd HDD disk fail (40)", jesli rusze taśma przy IDE,
to dysk twardy wystartuje. Aha, gniazdo IDE i FDD sa ulokowane na płycie
bezpośrednio koło siebie. Ponadto zaobserwowałem dziwny objaw, ja w
pomieszczeniu jest ~15 stopni ciepła i poniżej, to wtedy dzieją się atkie
rzeczy, a jak jest temperatura otoczenia powyżej 20 stopni, to startuje ok.
Czy to wina zaisilacza (200W), kontrolera, czy może płyta po ponad 10 latach
przestała działać poprawnie.
Nie chcę kupować nowego kompa, bo mi jest nie potrzebny - wystarczy nawet
komp. 386 i program magazynowy z niego ruszy (tak miałem w 1993 do 1995).
Wiem, że można w komisach, alegro kupić komp. za ~ 100 zl z prockiem ~1GB,
ale ja juz mam kilka wyzłomowanych i może z nich cos popodmieniam, ale
co????

Karol