Re: Laptop i duzy dysk

Autor: chemik333 <_at_>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:47:29 MET DST

Maciej Browarczyk wrote:
> Taki testowalem.
> http://tinyurl.com/2ccbss (nie moja aukcja, nie reklamuje ;) )
> Kopiowanie pliku 4GB zajelo mu jakies 20-25 minut. Nie mierzylem
> zadnym programem ale predkosc kopiowania byla duzo nizsza od
> pendrive'a, ktorego mam okazje uzywac (1GB Xporter).

Hmmm... wyglada na to ze ja kozystam z identycznej obudowy... ale... w sumie
nie ma tam nigdzie nie ma napisane o mozliwosci podlaczenia przez esata, a
moja obudowa takie cos ma (weeland ME940J). Istnieje "tansza" wersja tej
obudowy (940Q) ktora jest na innym chipsecie, i jest wlasnie pozbawiona
esata. Jak rozumiem, gdyby tu sprzedawca oferowal wersje "z" to na pewno by
to napisal jako kolejny plus, a jako ze tego nie ma to wskazuje na wersje
"bez".
Tak czy inaczej watpie zeby roznice byly az tak olbrzymie. Przyjmujac Twoj
scenariusz kopiowania 4GB przez 20 minut wychodzi okolo 2,5MB/s. Nie no
rozne rzeczy sie zdazaja, ale takiej sredniej to u mnie nigdy nie ma. (tym
bardziej ze wskazujesz ze to byl "plik" a nie "pliki" ktore jak wiadomo
kopiuja sie wolniej. Moja obudowa przy odczycie jednego pliku (duzego)
zawsze ma odczyt przynajmniej na poziomie ok. 25MB/s (realne, mierzylem) - a
max 33MB/s (dla esata max to 37MB/s). Zapis jest co prawda rozny, czesto w
okolicach 23 - 25MB/s. Minimum jakie mialem kiedykolwiek to ok. 11MB/s ale
to tylko przez kilka sekund, potem wzrasta. Maksimum na usb to 31MB/s.
Mierzone na roznych komputerach przy kopiowaniu w totalcommanderze. Przy
podlaczeniu przez esata zapis jest bardziej jednostajny (w okolicach 30 -
max jakie uzyskalem to 37MB/s), jednak jak wiadomo wiekszosc laptopow nie ma
wyjscia na esata niestety. Raz byl wyjatek. Zapis strasznie wolny, jednak
bylo to podczas kopiowania w windowsie, na kompterze kolegi. Rzeczywiscie
szlo tragicznie wolno, ale na pewno szybciej niz 2,5MB/s (ok. 5MB/s?). Potem
inne rzeczy na tym samym komputerze, nastawione w total commanderze szly o
wiele szybciej... Podsumowujac mysle ze majac 2,5MB/s miales cos gdzies
pochrzanione, lub zle skonfigurowane? Ew obudowa Q jest rzeczywiscie syfem
makabrycznym.

Pozostaja jednak dwie nierozwiazane kwestie: czy ktos kiedys testowal
podlaczenie przez firewire obudowy tego typu? (wiem ze istnieja, widzialem
na allegro). Jakie sa wtedy transfery? Jednostajne? W dwie strony? Jak z
zasilaniem? W lapkach FW jest ostatnio o wiele czesciej spotykane niz esata.

Druga to jakiej wielkosci w rzeczywistosci jest strumien danych HD w MB/s
ktory trzeba zgrywac w realu?

--
chemik333