Dylematy procesorowo-podstawkowe - co kupić?

Autor: Kapsel <kapsulskiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:46:07 MET DST

Rozczytuję się na technicznych stronach mocno i nic konkretnego mi z tego
nie wynika :]

Otóż przygotowuję się do przejścia na nową platformę, w sensie 64bit, PCI-E
itd. Moje dotychczasowe wybory były zazwyczaj proste - z racji
ograniczonych funduszy wybierałem coś ze stajni AMD i było dobrze. Obecnie
jednak Intel wydaje się rywalizować w relacji cena/jakość i nie umiem
wybrać :]

Rzeczy, które będą mocno obciążać komputer to gry. Inne moje zastosowania
są mniej wymagające, więc pomijam. Lubię za to trochę sprzęt podkręcić
(aktualnie pracuję na athlonie 1700+@2Ghz) i byłbym zadowolony gdyby nowa
platforma też pozwalała trochę zabawy w tym kierunku. Ponoć Intel wypada tu
lepiej?
Raczej nieczęsto wymieniam pojedyncze części, zapewne na tandemie płyta
główna + procesor będę pracować aż do zmiany na jakąś nowszą technologię.
Na płytę i procesor chciałbym wydać w granicach 500-800zł.

Drugi problem mam z kartą graficzną. Dokładniej chodzi o to, że mam monitor
z nieco wyższą niż standardowa rozdzielczością - 1680x1050. Chciałbym
pograć w STALKER i przyjrzeć się temu słynnemu Wiedźminowi też ;) Rozważam
coś między 2600XT a 2900XT, ale zastanawia mnie optymalna ilość pamięci RAM
na karcie w kontekście takiej rozdzielczości. Często czytam teksty, że przy
1024x768 512MB ram nie daje dużego przyrostu wydajności. W domyśle
rozumiem, że przy 1680x1050 przyrost będzie właściwy do wyższej ceny? Czy
może 256MB wystarczy?

--
Kapsel
  http://kapselek.net