Re: usb - sata

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:41:57 MET DST

** Mariusz <mk(USUNTO)@namyslow.net> wrote:

> A co jak Ci ten super dyskw super serwerze _plikowym_ padnie????

Bo to nie jest żadna sensowna procedura backupu.

> Prawdopodbieństwo padu wszystkich płytek wynosi 0 przez najbliższe 100 lat,

Bzdura kompletna.

> o ile Ci ich ktoś do pieca nie wrzuci lub nie ukradnie.... Więc albo wygoda
> i bajer albo bezpieczeństwo. Chyba, że masz na mysli jakiś RAID<

RAID to żaden backup.

> gdzie będziesz miał te same na 3-4 a może 6 dyskach wtedy jak jeden czy nawet
> dwa padną nie kłopot.... Ale to już nie będzie tańsze od płytek, nawet tych
> DL ;-P (podobno na allegro mozna dostać macierze wycofywane z serwerów za
> rozsądne pieniądze)

One są wycofywane nie bez powodu.

Jak ktoś oszczędza na bezpieczeństwie (backup) to niech potem się nie dziwi
skutków takich oszczędności. Ja rozumiem wydawać optymalnie i nie przepłacać,
ale należy przynajmniej przy tym spełnić podstawowe założenia. W sensie
rozwiązując problem backupu należy go rozwiązać, a nie poprzestać w połowie (bo
koszta) i uznawać, że się ma backup chociaż się go wcale nie ma.

Backup to przede wszystkim:

1. Określone procedury wykonywania (co, jak często, ile ma być przechowywane).

2. Określone procedury weryfikacji i symulacji przywracania np. co kwartał (czy
nasz backup w ogóle działa?)

Kwestie techniczno/organizacyjne są kwestiami drugiego rzędu. :) Najpierw
należy wiedzieć CO się chce osiągnąć, a nie JAK.