Re: PCMCIA kontra usb

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:40:04 MET DST

Proces Feromon <feromon@wp.pl> zwrócił błąd:

> PCIMCIA odchodzi w zapomnienie. Teraz jest jekieś Expresscard czy jakoś tak.
> Więc do następnego lapka karty nie przełożysz.

Są nowe z PCMCIA właśnie żeby stare karty przekładać, a wybór jest spory
w obu formatach. Ja bym się nie przejmował następnym notebookiem,
zwłaszcza jeśli chodzi o kartę WiFi (bo wszystkie prawie już to mają,
czasem nie mają bo miejsce zajęte jest przez 3G). Przejmować się można
np. kartą dźwiękową jeśli dobra i droga.

USB ma taką wadę, że bardziej obciąża procka i southbridge, no i
generalnie jest wolniejsze od PCMCIA, choć przy WiFi nie ma to ostatnie
większego znaczenia. Są karty PCMCIA z miejscem na antenkę zewnętrzną, a
niektóre można samemu rozmontować żeby taką podczepić.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8