Re: obudowa LAN do dysku twardego

Autor: Wojtek Malina <wojtek_malina_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:39:40 MET DST

Użytkownik Bartek Wiecek napisał:

> Super, to jeszcze jedno pytanie. Troche poczytałem w sieci o NDAS ktory
> wykorzystuje obudowa Wellanda.
> Niestety były to trochę wiekowe artykuły. Trafiłem tam na jeden
> niepokojący szczegół. Mianowicie chodzi o prawa zapisu. Wyczytałem, ze w
> jednym momencie tylko jeden komputer moze miec prawa zapisu. czy nadal
> tak to działa? Czy te prawa są przydzielane dynamicznie czy tez jeden z
> komputerów dostaje prawa zapisu na stałe a reszta chodzi w trybie read
> only dopóki ten pierwszy nie zostanie wyłączony/odłączony/whatever?

Hmmm, tego ci nie powiem, bo.. kupilem a obudowe, zeby zastapic calego
drugiego pc-ta, na ktory szly backupy ;) Wiec mam tylko jeden pc podpiety.

Ale z tego co pamietam to mozna wiele komputerow podlaczyc w trybie RW,
natomiast co oczywiste jeden plik w danej chwili moze byc uzywany przez
jeden komputer...

> W sumie znalazłem dwie obudowy Wellanda: ME-740AN wyglada na dzialajaca
> w otoczeniu sieciowym ale w tym przypadku nie znalazłem informacji o tym
> by obsługiwał coś innego niz IDE (a potrzebuje SATA) a druga to ME-740K
> która moze i SATA obsługuje ale korzysta z NDAS...

K nie obsluguje SATA, przynajmniej moje ME-740K.

:)

> Znalazłem tez w necie obudowę Revoltec Alu Guard 3,5" SATA to LAN + USB
> 2.0. Jednak w tym wypadku nie ma zadnych informacji na temat sposobu
> działania tego sprzetu.

Tez nie znalazlem :)