Re: Dysk. Ata na Sata

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:38:58 MET DST

Matt wrote:
> Witam! Zdobyłem dobry dysk SATA 160 GB. Aktualnie posiadam ATA.
> Chciałbym zamienić sobie na tą właśnie SATĘ, tylko rodzą się problemy
> z kabelkami, i zasilaniem.
>
> Znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/item282140412_adapter_przejsciowka_ide_ata_na_sata_dobra_rzecz.html
> czy to pomoże?
>
> Co z kabelkami, co z zasilaniem?
> Wogóle warto się w to bawić?

Raczej coś na PCI, pierwszy z brzegu:
http://www.allegro.pl/item279743745_84_kontroler_ide_sata_nowy_dysk_do_starej_plyty.html
http://www.allegro.pl/4459_kontrolery_ata_sata.html?id=4459&view=gtext&order=bd&change_view=1

Sprawdź teź, czy Twój zasilacz ma złączkę pod dyski SATA, jak nie, to
taka przejściówka pare złotych kosztuje.

> [Dysk chciałbym wymienić ze wzgl. na to że tego nowego dysku używałbym
> ja sam, a tego drugiego reszta rodziny - takie jakby 2 komputery w
> jednym]

Są na to inne sposoby, np. dwa systemy operacyjne na dysku, dwa konta,
wydzielone partycje etc.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,