Wakeup - zapisywanie czasu z Windy do BIOS?

Autor: <stanley_pWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:38:43 MET DST

Witam

Czy jest możliwa taka możliwość:
Mam płytę z funkcją wakeup - automatyczne włączanie komputera o określonej
godzinie. Czy jest możliwe ustawianie tego czasu w sposób inny niż
przez "bezpośrednie" wchodzenie do BIOS?

Innymi słowy chciałbym "programowo", z poziomu SO (np. Windy), np. przed jego
zamknięciem wpisać ów czas "obudzenia". Domniemywam, że głowny kłopot może być
w tym, że co inny BIOS, to zapewne inne rozwiązanie funkcji wakeup. Próbowałem
już coś-niecoś googlać w temacie, ale nic zadowalajacego nie wyszukałem.
Owszem znalazłem program, lecz działa na zasadzie wybudzania z uśpienia (stanu
wstrzymania) komputera, a nie ze stanu wyłączenia - co mnie nie bardzo
satysfakcjonuje (szczerze pisząc programiku nawet nie próbowałem).

Może jednak jest jakiś pomocny soft lub wskazówki do jego napisania?

pozdrawiam -

Stanley