GeForce 8800 czy QuadroFX dla grafika/gracza?.

Autor: Tiamat <tiamatx_at_o2.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:38:14 MET DST

Witam,
poszukuje karty graficznej do profesjonalnego zestawu oraz pracy.
Praca w 3Ds max, cad, photoshop, ale rowniez od czasu do czasu gra
komputerowa( np:crysis w 2560x1600 i 60fps w przerwach nie
zaszkodzi :D) karta ma obslugiwac rozdzelczosc 2560x1600 na 30"
calowym LCD + ewentualnie jeszcze jeden monitona w 1280x1024 albo
1600x1200.
Parametry scalakow w PNY QuadroFX 3500 PCI-Ex16 (cena 4.200 zl)sa
znacznie gorsze od GeForce 8800 (cena 2.200 zl), jednakze QuadroFX
oferuje wiecej zaawansowanych technologii: UltraShadow II
silnik CineFX 4.0
Pixel Shader 3.0+
nView Multi-display Technology
Intellisample 4.0
High-Precision Dynamic-Range
DVC (Digital Vibrance Control)
128-bit High-Precision Graphics
Vertex Shader 3.0
VPE (Video Processing Engine)

niestety ma tylko DX9 a nie DX10, jesli kupowac karte za taka kase to
juz na przyszlosc, a wiadomo ze przyszlosc to DX10.

Jak sa i przez jakie aplikacie wykrzystywane te technologie, za ktore
tyle sie placi, no i jak zachowuje sie taka karta w grach w stosunku
do geforce 8800, niestety nie moge nigdzie znalesc zadnych
porownawczych testow. ;).

Ciekawi mnie rowniez roznica w jakosci obrazu w tych kart. Bardzo
zalezy mi na mozliwie jak najwierniejszym odwzorowaniu kolorow,
dlatego do monitorow mam zamiar zakupic profesjonalny kalibrator Eye
One Display 2.

Dzieki i pozdrawiam.