Asus P5K czy Gigabyte GA-P35-DS4

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:37:39 MET DST

Witam,

Wazne dla mnie cechy plyty to:
- chipset P35
- raid, czyli mostek ICH9R
- firewire
- dobre chlodzenie chipsetu - tak jak ma gigabyte, ale widze ze asus tez nie
byle co

Jakos tak od zawsze przymierzalem sie do Gigabyte GA-P35-DS4. Plyta troche
droga, zaczalem szukac byc moze czegos tanszego. Wynalazlem ASUSa P5K. Ma
fireweire, raid, wszystko co mi chyba potrzeba. Chlodzenie jakims heatpipem
wyglada sensownie, moze nie tak kosmicznie jak w gigabyte, ale siódmych
potów nie zamierzam wyciskać.

I teraz sedno sprawy - Gigabye - koszt obecnie 485 zl. Asus do lykniecia za
jakies 350zl. Sa rowniez tansze plyty gigabyte na chipsecie P35, ale nie
maja firewire albo raidu.
Reklamowane mocno kondensatory polimerowe przez Gigabyte, widze ze Asus ma
je tez. Dodatkowo widze ze Asus jak i gigabyte maja 2xPCI-E x16, przy czym
tylko Asus ma obsluge Crossfire - taka drobnostka, co prawda nie mam dwoch
kart, ale moze kiedys :)

Czy jest cos jeszcze w tym ASUSie brakujacego czego nie zauwazam na pierwszy
i drugi rzut oka ? Ponad 100zl w kieszeni by zostało...

--
rb