Zgodność pamięci w Dual Channel.

Autor: Oscar <oskix14_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:37:22 MET DST

Zakładam kolejny temat dotyczący mojego problemu. Mianowicie, boję się
zakupić nowe pamięci
(http://www.e-lectron.pl/product_info.php?cPath=536_207_236&products_id=28361),
bo nie wiem jak zachowa się moja płyta ASUS P5N32-SLI SE DELUXE. Na dzień
dzisiejszy posiadam moduły dokładnie te same tylko, że 2x512MB. Mają te same
timingi, napięcia, a nawet kod producenta jest taki sam tylko różni się
jedną cyferką. Mam dwa pytania:
1. Czy moja płyta obsłuży te 4GB w trybie Dual Channel (a obsługuje max.
8GB)?
2. Jak myślicie, czy istnieje możliwość połączenia ze sobą nowych modułów ze
starymi, tak aby razem dawały 5GB?

Jeżeli okaże się, że nie można połączyć tych czterech "kostek" to nic się
nie stanie - po prostu pozbędę się tego 1GB.

Tu macie specyfikację nowych i starych pamięci ze strony producenta:
1. 2x2GB - nowe:
http://www.patriotmemory.com/products/detailp.jsp?prodline=5&catid=2&prodgroupid=38&id=658&type=1
2. 2x512MB - stare:
http://www.patriotmem.com/products/detailp.jsp?prodline=5&catid=2&prodgroupid=38&id=345&type=1

Dodatkowo zamieszczam jeszcze listę obsługiwanych pamięci przez mojego
ASUSA, choć uważam ją za niepomocną (ale może ktoś z was coś z niej
wyczyta):
http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5N32-SLI%20SE%20DELUXE/P5N32-SLI_SE_DELUXE_QVL.pdf

PS.: Posiadam Win2k3 Enterprise, który obsługuje do 32GB RAM'u.