Re: Proporcje ekrany w LCD

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:37:01 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Radosław Sokół"
>Owszem, ale czasem nie ma potrzeby powiększania. Poza
>tym za duża też nie zawsze jest wygodna. Generalnie
>powinno być nie więcej niż jakieś 18-20 cm tekstu
>w poziomie, przy mniejszej czcionce nawet bliżej 16 cm.

I tak, i nie. Zwłaszcza, że większe monitory zazwyczaj stawia się dalej
od patrzącego, czyli wymiar kątowy ekranu jest mniej więcej zachowany
:-)

>Rozsądek. I porządek. Łatwiej znaleźć coś w osobnych szuf-
>ladkach niż wciepnięte do jednej dużej. Tak samo łatwiej
>poruszać się po kilku oknach (każde ze stronami o określonej
>tematyce) niż w jednym oknie z kilkunastoma zakładkami,
>nie mieszczącymi się już nawet w pasku (trzeba przewijać)
>i wyświetlającymi tylko kilka pierwszych znaków nazwy.

Kwestia gustu. Cholery bym dostał, jakbym musiał się przegrzebywać przez
tony okien. Wystarczą mi zakładki.

>E e. Czasem tyle trzeba. Na przykład gdy się szuka materiałów
>jakichś o konkretnej tematyce i przegląda całe dziesiątki
>stron, ładując je dużymi partiami żeby szły w tle w czasie
>oglądania kilku poprzednich. I zasyfianie sobie nimi okna w
>którym czyta się wiadomości czy wpisuje jakiś komentarz
>na stronie znajomego przeczy wygodzie.

Jakoś nie jestem sobie w stanie wyobrazić, żebym miał sytuację, w której
trzymam tyle zakładek o różnej tematyce otwartych jednocześnie. Owszem,
zdarza się otwieranie chwilowe dużej liczby zakładek, ale potem się to
wszystko szybko zamyka. Widocznie inaczej pracujemy.

>A jak w takiej sytuacji *na przykład* napisać fragment kodu na
>podstawie przykładu czytanego na WWW (nie skopiować! napisać na
>podstawie)?

Ja mam na biurku monitor od komputera stacjonarnego, oraz klaptop. Nie
widzę problemu. ;-)

--
\------------------------/ Przez  ciernie  do gwiazd - w oczach.(Wojtek
| http://epsilon.eu.org/ |