Re: RAM - rozbudowa

Autor: Katani <crispos_at_o2.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:34:51 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> A ile obsługuje Twoja płyta główna? Bo wiele płyt pod 32-bitowym
> systemem udostępnia co najwyżej 3.0-3.5 GiB pamięci fizycznej
> i potem może okazać się po zakupie, że 1 GiB kupiłeś bez sensu.

Generalnie to nie zależy od płyty tylko własnie od systemu operacyjnego.
System 32 bitowy może zaadresować maksymalnie 4GB pamięci operacyjnej. Z
tym, że w przypadku Windowsa należy pamiętać, że w te 4Gb adresowanej
pamięci wlicza się też pamięć karty graficznej i plik wymiany.
Do tego o ile dobrze pamiętam na programy użytkownika Windows udostępnia
jedynie 2GB a pozostałe 2GB są do dyspozycji systemu.