MS-6716 i problem z USB 2.0

Autor: piotreq <vs1981[no.spam>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:33:50 MET DST

Kupiłem na Allegro dla kolegi OEMową wersję płyty MS-6716. Po uruchomieniu
Windowsa XP z SP2 okazało się, że porty USB nie zawsze chcą działać. Nie można
odczytać danych z kart SD, pendrive'a oraz z aparatu. Głównie wyskakuje błąd:
"(litera dysku) nie jest dostępny. Nie można wykonać żądania z powodu błędu
urządzenia We/Wy."
Czasem zaraz po zainstalowaniu sterowników USB 2.0 do płyty KT4M (czytałem, że
sterowniki powinny działać na tej MS-6716) pokazuje, że nie rozpoznano
urządzenia USB, albo że jedno z urządzeń USB ma awarię, ale system nie może go
rozpoznać.
Raz na jakiś czas niby dane można podejrzeć, ale w większości przypadków kończy
się tym komunikatem o błędzie We/Wy.
Co może być przyczyną?
Przeinstalowałem system i to samo. Litery dysków pod USB pojawiają się w Moim
Komputerze, ale już nie można przejrzeć zawartości. Dzieje się to na każdym
porcie, te z przodu są na bank prawidłowo podłączone. Na jednym z portów tylko
udało mi się kilka razy odczytać zawartość pen'a ale był to tylko jakiś procent
wszystkich prób.