Re: SDRAM - jednostronny vs dwustronny

Autor: Krzychu <alamakota_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:32:41 MET DST

> Abit BE6-II na i440BX. Już sprawdziłem, obsługuje zarówno moduły
> dwustronne jak i jednostronne. Nie doczytałem się tylko w dokumentacji,
> czy obsługuje także PC133. Jeśli kupię PC133, a płyta obsługuje tylko do
> PC100, to pamięci zwolnią do PC100, zgadza się?

W płytach na BX-ie pamięci były taktowane synchronicznie czyli zgodznie z
zegarem procesora - czyli pójdą tyle ile masz na magistrali. Nie ma tu
ograniczenia że 133 nie pójdzie na 100 ( w przeciwieństwie do niektórych
laptopów na bx). Za to nowsze pamięci tzw. "jednostronne" będą widoczne jako
połowa czyli z 256 zostanie ci 128MB. Przed zakupem warto ustalić ze
sprzedawcą czy zadziałąją poprawnie na płytcie BX (ten problem był też na
i810, starszych via apollo).

Podrawiam,
Krzychu