Nagrywarka w laptopie - dziwne objawy...

Autor: juzo <juzo_at_wp.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:32:29 MET DST

Witam.

Mam problem z nagrywarką DVD w laptopie.

Laptop to Toshiba a15
Po włączeniu okazuje komunikat "#IDE1 ERROR"
Gdy pozwolę systemowi włączyć się dalej to nagrywarka nie jest wykrywana
natomiast gdzy w chwili pojawienia się komunikatu nacisnę ALTCTRLDEL to po
ponownym uruchomieniu komunikatu nie ma i nagrywarka działa bezproblemowo.
Trzymam teraz laptopa w hibernacji bo niezbyt wygodne dla mnie byłoby
restartowanie go co włączenie.

Próbowałem także ręcznego przestawienia na tryb SLAVE (zlutowanie 2i3pinu)
ale niestety nic to nie pomogło...

Jakieś pomysły czym to może być spowodowane?
Poprzednio w laptopie był napęd COMBO. W biosie nie ma możliwości w
ingerencję ustawień dysków i napędów.

Pozdrawiam