Tajemnicza zworka na dysku WD Caviar ( PM2 )

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:32:26 MET DST

Dostałem do diagnostyki dysk twardy WD Caviar model WD 200BB-75CLB0 o
pojemnści 20GB. Dysk okazał się kompletnie padnięty ( "terkotka" przy
wykrywaniu przez bios, poza tym "coś w nim lata" - pisząc krótko: złom )
Obejrzałem sobie go dokładnie i tu mała niespodzianka

Rozkład zworek konfiguracyjnych przedstawia się tak

o o - CABLE SELECT
o o - SLAVE
o o - MASTER
o o - ( brak opisu )
o o - PM2

O ile pierwsze 4 pozycje raczej nie są niczym zagadkowym ( 4 zworka to
być może pozostałość po innej wersji PCB lub po prostu nie podłączone
piny ) to nie mam pojęcia co to może być PM2?

Ustawienie zworki na tą pozycję daje takie same objawy jak ustawienie
zworki na pozycję niezgodną z podłączeniem taśmy ( co w przypadku płyty
głównej na której był ten dysk testowany kończy się twardym zwisem po
wejściu do biosa ) Jakieś pomysły? ( tryb diagnostyczny dysku? )

--
|Tomasz Dębkowski | www.i-slownik.pl      |