Re: Zdrowszy monitor CRT czy LCD ?

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:32:13 MET DST

Wojtek Malina wrote:

> Bzdura. Nie mozna tak porownywac. Ustaw sobie zbyt jaskrawy obraz na
> LCD a i tak oslepniesz.

Ustaw sobie zbyt jaskrawy obraz na CRT - efekt będzie dokładnie taki sam.
Fakt faktem - twócy LCD mocno przeginają by móc wpisać do tabelki dorbze
wyglądające parametry.

> Kto nigdy nie pracowal na dobrym CRT ten nie zrozumie, ze LCD moze byc
> gorszy...

Oczywiście - tutaj absolutnie nie powinno się generalizować. Choć z moich
doświadczeń wynika, ze jednak LCD są dla oczu lepsze. Jestem w posiadaniu
paru takich ekranów (dwa laptopy, jeden dość stary monitor 15") i wysokiej
klasy monitora CRT, na którym mam ustawione odświeżanie 100Hz. I jakoś
przesiadka na LCD zawsze jest dla moich oczu ulgą.

k,