Re: Padł mi procesor?

Autor: Przemek M <a_at_a.a>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:32:09 MET DST

Użytkownik "Piotr L" <lenartowicz.piotr@gmail.com> napisał w wiadomości
news:f770f35a-07ac-41aa-926f-9dd5eb723e7d@e6g2000prf.googlegroups.com...
Witam
Zakupiłem ostatnio Athlona Xp 1800,z tzw. "drugiej ręki". Ręka ta
twierdzi,że u niej w komputerze chodził sprawnie. Niestety, gdy
zamontowałem go na swojej płycie głównej (MSI K7T266 Pro2), komputer
przestał się uruchamiać. Tzn. gdy wciskam power, to się niby
uruchamia, ale nie startuje monitor. Problemy z grafiką odpadają, bo
na starym procesorze (Athlon 1000), komputer uruchamia się prawie
normalnie. No właśnie "prawie", bo potem następuje szereg nieciekawych
okoliczności. Np. gdy wchodzę w setup biosu i zakładkę procesora, to
wszystko się zawiesza. Nie zmienia się wyświetlanie temperatury,
napięć itp., nie reaguje na klawiaturę, pomaga tylko ręczny restart (z
pozostałymi zakładkami nie ma problemu). Poza tym, bardzo wolno ładuje
się Windows i wszystkie programy przy starcie systemu. Ogólnie widać,
że system jest niestabilny i jest dużo gorzej niż przed zamontowaniem
nowego procesora.
Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną tych wszystkich
problemów? Czy to oznacza, że ten nowy Athlon, mógł mi uszkodzić płytę
główną?
Na rdzeń procesora naniosłem całkiem sporą ilość pasty
(termoprzewodzącej zdaje się) i zastanawiam się czy czasem nie
przesadziłem z tą ilością. Podczas nakładania radiatora ta pasta
rozniosła się po większej części procesora. Czy ktoś z Was spotkał
się kiedyś z sytuacją,że nadmiar tej pasty mógł zaszkodzić?
Sam Athlon XP, na oko wygląda sprawnie. Wszystkie nóżki ma sprawne,
rdzeń nieukruszony. Niepokojące tylko wydaje się, jakby lekkie
nadpalenie papierowej nalepki, w miejscu gdzie jest rdzeń, od spodu
(tam gdzie są nóżki). Ale słyszałem, że to może być nić groźnego, po
prostu przypalenie papieru, w skutek dużych temperatur. A może po
prostu spalił się procesor? I jak do tego ma się ten nadmiar pasty?

Pozdrawiam
Piotr

Usun nadmiar pasty, choby jakas miekka chusteczka.
Czy mas znajnowszy bios ?
Czy plyta napewno obsluguje ten procesor ?