Re: SDRAM - jednostronny vs dwustronny

Autor: z/svc <z/svc_at_>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:31:57 MET DST

On Sun, 2 Dec 2007 22:54:43 +0100, "MT" <spam@devnull.pl> wrote:

>Co ty pieprzysz ?

Nie pieprzę, tylko próbuję pomóc.

> Po pierwsze nie kosc tylko modul

Mea culpa, oczywiście że moduł.

>po drugie moduly sa uniwersalne i zgodne
>ze standardem jesli kontroler obsluguje taki typ pamieci to widzi caly
>modul.

Kolego, ja się nie znam na standardach pamięci, pamiętam tylko jazdy z
modułami SDRAM 256 MB pod tytułem 'moja płyta widzi tylko połowę
pamięci' i rozwiązanie 'kup moduły dwustronne'.

>Na tych 2 stronnych masz 16 kostek po 16MB a na jednostronnych 8 kostek po
>32MB jesli jest 9 kostek to pamiec ma dodatkowo kontrole parzystosci.

No właśnie z tym był problem, że niektóre płyty nie potrafiły poradzić
sobie z kościami większymi niż 32MB.

--
z/svc