Re: Alternatywa dla puszek ze sprężonym powietrzem

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:31:43 MET DST

Konrad Kosmowski pisze:
> Co proponujecie jako alternatywę dla puszek ze sprężonym powietrzem? W sumie
> kupowanie tego w kółko nie jest zbytnio ekonomiczne. Może są jakieś ustrojstwa,
> które pełnią podobną funkcję ale się nie wyczerpują? :)
>
> Planuję zakup czegoś takiego, tylko nie wiem co to ma być, jako pierwsza rzecz
> przychodzi mi na myśl przenośny kompresor samochodowy, ale tu będzie problem z
> zasilaniem (w samochodzie jest zdaje się 12V). Co polecacie?
Z kompresorkiem sobie daj spokój, hałasu kupa, powietrza ledwo ledwo,
chyba żebyś dorobił mu jakiś baniak. Te kompresory mają małą wydajność a
duże sprężanie, bez obciążenia (ciśnienia) wydajność wcale nie wzrasta a
wręcz sprada...

Ja (oraz wielu serwisantów maszyn przemysłowych, ksero itp) używam
czegoś takiego: http://www.makita.info.pl/631-UB1101-Dmuchawa-ssawa.html
- dmuchawa do przedmuchiwania. Można przestawić na opcje "odkurzacza",
ale wtedy wydajność marna. W opcji dmuchawy - rewelacyjne, moc
regulowana pod guzikiem jak w wiertarkach, trzeba uważać bo na
full-power potrafi pourywać elementy z płytki ;)
Nie jest tanie, ale jak się pracuje tym - to na prawde jest warte tej
kasy. Za to worek do opcji "odkurzaczowej" (którego w komplecie nie ma,
a widać go na
http://img.nokaut.pl/p/b0/ce/b0ce60fe65aeae66e42830c9754d0bce500x500.jpg
) nie jest wart 10zł (a kosztuje coś z 70)