Re: laptop do pracy z tekstem bez twardego dysku

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:31:11 MET DST

** Marek <no.email@no.spam> wrote:

> chciałbym sobie sprawić takiego starego laptopa do pracy z tekstem, chodzi o
> to aby był na tyle mocny aby poszedł na nim maksymalnie uszczuplony XP
> ewentualnie windows 2000 + open office i firefox

OpenOffice i Firefox będą słabo chodziły na słabym sprzęcie. System operacyjny
to nie ma znaczenia specjalnie. Może być i Linux np. jeżeli wymagasz tylko OOo
i Fx.

> wiem że matryca jest najdroższa, zależy mi na max 800x600 i 256 kolorów przy
> tym może mieć kilka zdechłych pixeli - nic nie szkodzi

> chodzi mi o to aby nie miał absolutnie części ruchomych, np. wentylatorków,
> dysków twardych itp... oczywiście poza cdrom, ale to też niekonieczne

A po co Ci właściwie CD? To można zawsze podpiąć via USB albo via sieć.

> komputer ten ma służyć głównie do pracy z tekstem, i niczego więcej - dane
> chciałbym przechowywać na pen-drivie, tak więc jedyny wymóg to szybkie porty
> USB

> baterii też lepiej aby wręcz nie było bo zwiększa to ciężar tego wszystkiego

> jakich widełek cenowych mogę się spodziewać za takie coś ?

W ogóle trochę źle kryteria dobierasz, tzn. z tego co napisałeś to jedyne
kryterium to OOo i Fx - aby to sensownie działało to potrzeba przynajmniej P3 i
256MB RAM. I to już właściwie "wymusza" na Tobie że i grafika będzie lepsza niż
Twoje widełki i owszem będzie miało ruchome części jak wentylator na procesor -
musi być), CD - w komputerach z tych czasów to mus oraz być może flopek.

Koszt takiego używanego komputera to jakieś 800zł (jeżeli ma być w miarę
sensownym stanie).

A nie myślałeś może o czymś takim jak Asus Eee PC? Spełnia Twoje wymagania
(poza ruchomymi częściami bo ma wiatrak na procesor, ale jak napisałem to mus
dla urządzeń, które mają uciągnąć OOo).

W dodatku Fx i OOo ma domyślnie zainstalowane. :)

http://eeepc.asus.com/

Cena $400 (po świętach pewnie spadnie) jak sobie sprowadzisz z USA, u nas na
razie nie ma w oficjalnej dystrybucji (a jak będzie to będzie o 22% droższy),
ale możesz znaleźć na różnych aukcjach w cenie 1200~1600 zł.