Re: Ciekawostka

Autor: Tomek Banach <bez_tegotbanan_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:24:18 MET DST

Uzytkownik wrote:

> No wiec jak to jest? Dyski sa 100% hermetyczne, czy jednak
> niekoniecznie (i na przyklad wyrownuja jakos zmiany cisnienia
> zwiazane z temperatura wewnatrz)?

Minute pozniej KILu stwierdzile ze jednak nie sa hermetyczne. Coz to
jest problem torebka jasne ale powietrze pomiedzy dyskiem a torebka
dzialalby jako izloator - trzebaby je prozniowo odessac :)

> Za te pieniadze ktore oni przeznaczyli na olej spokojnie
> kupisz cos, co bedzie wystarczajaco cicho chlodzilo
> powietrzem. Zwlaszcza, ze ostatnio wszelakie Q&Q sa w modzie.

To co oni zrobili to bedzie srednio ciche ze wzgledu na zasilacz i dysk
twardy.

Faktycznie w dobie Q&Q, Scythe Ninja, pasywnie chlodzonych kart
graficznych i speedfana - procesor plyte i grafike schlodzisz cicho i
bezpiecznie - schody zaczynaja sie przy zasilaczu i dysku twardym.
Pasywne zasilacze sa koszmarnie drogie a dyski wcale nie takie ciche
nawet w polaczeniu z kieszenia (scythe quiet drive). Jezeli zalanie
calosci olejem by mi zapewnilo to moje wymazone 100% to pozastanawilabym
sie chwile :)

> Hm... Mam update do tego pomyslu:
>
> Jakby tak zbudowac akwarium o podstawie z grubsza w ksztalcie
> plyty glownej i o wysokosci powiedzmy poltora metra?
> Teraz: klamoty umieszczamy na dole, calosc zalewamy olejem
> "po korek" Cieply olej plynie na wierzch, ochlodzony opada, no nie?
> No to teraz wlewamy olej o dwoch mocno roznych gestosciach
> (z czego jeden barwimy na kolor pasujacy nam do pokoju).
>
> Et voila! mamy gigantyczna lampke olejowa ;D

Genialne, wszyscy posiadacze zimnych katod i okienek w boku obudowy
zzieleneili by z zazdrosci :D

--
Pozdrawiam
Tomek