Re: Czy to prawda, że nie da siękupić nowego laptopa z XP?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:24:02 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Radosław Sokół"
>Ale wtedy uzyskasz funkcjonalność... pralki właśnie.

No, jak pisałem, funkcjonalność będziesz mieć taką, do jakiej przytniesz
instalację.

> [...]
>w Linuksie czy indeksowanie w Windows. Ale większości jest
>to potrzebne, więc domyślnie musi być włączone.
>
>Tak samo niektórzy użytkownicy mogą być pewni, że nie
>zasyfią sobie systemu. Ale większość chce mieć system bez
>podmienionych plików systemowych więc domyślnie musi
>działać narzędzie monitorujące te pliki, sprawdzające
>regularnie ich funkcje skrótu i przywracające właściwe
>wersje.
>
>Użytkownik może też chcieć ręcznie uruchamiać aktualizacje,
>ale dla większości lepszym rozwiązaniem jest działająca w

Tylko, że nie jesteś w stanie _zainstalować_ systemu bez tego całego
bloatu. Niech on sobie domyślnie będzie - proszę bardzo. Nie chcesz -
możesz wyłączyć. OK. Ale po kiego grzyba to wszystko instalować, skoro
tego nie chcę?

>Jak sobie posumujesz takie różne drobne pomocnicze funkcje
>działające cały czas to wyjdzie właśnie Vista. To system dla
>90% użytkowników, a nie dla 10% pozostałych. Sekretarka nie
>będzie stawiała NASa na swoim komputerze (a propos Twojego
>przykładu), nie będzie instalowała antywirusa, nie będzie
>codziennie sprawdzała aktualizacji, nie będzie robiła kopii
>plików na których pracuje. To wszystko system musi robić
>za nią zaraz po instalacji, choćby nawet i komuś wydawało
>się to marnowaniem zasobów.

Od tego jest administrator albo jakiś mechanizm instalacji
nienadzorowanej. Wystarczy standardowy zestaw pakietów.
Zresztą, ja cały czas nie twierdzę, że nie jest potrzebny pewien
standardowy zestaw funkcjonalnośći. Twierdzę, że chore jest wciskanie
tego samego wszystkim, nawet jeśli tego nie chcą.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Aww,  you  don't  like the Borg assimilating
.\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. you? Call 1 (800) IRRELEVANT