Re: Czy to prawda, że nie da siękupić nowego laptopa z XP?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:23:22 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Radosław Sokół"
>W pewnym zakresie się zgadzam. Popatrz jednak na to z drugiej
>strony: nikt nie będzie pisał systemu operacyjnego pod tak
>*prymitywne* zastosowania. Dzisiejszy system robi setki
>różnych rzeczy potrzebnych w nowoczesnych aplikacjach i
>jest nie do uniknięcia, że przy prostych pracach przerost
>wymagań sprzętowych w stosunku do funkcjonalności będzie
>okrutny.

Niekoniecznie.
Współczesnego linuksa, przy odrobinie grzebactwa można okroić tak, że
uruchomi się na przysłowiowej pralce. Oczywiście, kolejne wymagania
pociągają za sobą konieczność powiększenia wielkości instalacji, ale
daje się praktycznie ten sam system uruchomić na skrajnie różnych
komputerach (o jeszcze bardziej przycinanych wersjach do embedded nie
wspominam, bo to inna bajka jest).
Chcę mieć NAS dla ubogich? Biorę byle szrota, stawiam kadłubek
linuksa+glibce+sambę i mam serwer w fafdziesięciu megabajtach (bez
wielkiego grzebania). Zrób coś porównywalnego z Windows (tak, wiem,
zaraz mi wyjedziesz z tym XP Embedded whatever construction kitem,
którego nikt normalny w życiu na oczy nie widział ;->).

--
  Kruk@ -\                   | The  art  of  flying is to throw yourself at
          }-> epsilon.eu.org | the ground and miss.