Re: Pamięć

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:22:42 MET DST

User wrote:
> Dzięki. To wspaniały materiał i już go sobie zapisuję na dysku,
> bo wiadomo, że z Internetu zawsze może zniknąć.
> Wymaga jednak studiowania. To wcale mnie nie odstrasza.
> Ale wymaga czasu, więc muszę to odłożyć na później.
> W tej chwili potrzebuję czegoś "skróconego" w rodzaju
> - różnica między DDR i DDR2 z punktu widzenia użytkownika polega na ...

Innym kształcie gniazda.

> - CL lepiej jak jest większe/mniejsze bo ... w praktyce oznacza to, że
> będzie ....

lepij mniejsze - jest to jeden z kilku parametrów określających czas
dostępu.

> - PC=400 to znaczy ..., a PC=800 to znaczy .. i lepiej żeby było większe
> bo ...
> itd., itp.

Ta liczba określa albo maksymalną częstotliwość zegara w MHz albo
maksymalną teoretyczną przepustowość w MB/s. Brakuje tu konsekwencji, bo
tę samą pamięć jedni opisują jako PC400 a inni jako PC3200. Dla pamięci
SDR SDRAM zwykle używało się częstotliwości zegara, dla DDR -
przepustowości. Przepustowość jest 8 razy większa więc brzmi lepiej :)