Re: komputer pod napieciem

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:21:57 MET DST

JoteR <joter@pf.pl> wrote:

> Ja tylko tym przykładem chciałem zasygnalizować, że nie zawsze takie
> "uzerowanie" komputera, jakie zaproponował Grzegorz, daje pozytywne efekty.

Ale gniazdko komputera POWINNO być wyzerowane. To, że podłączasz do
niego instalację zawieszoną na wyższym potencjale... cóż. Kablówka wie,
że podłączasz jednocześnie więcej urządzeń? ;)

> Najpierw muszę się dowiedzieć, jaki potencjał trzyma ekran koncentryka TV.
> Bo jak ja się "uziemię", to całą instalację kablową w bloku może szlag
> trafić ;-)

Być może do podłączania TV są jakieś specjalne uziemiacze (tak jak
protectnety do ethernetu). W każdym razie zasilanie sprzętu
komputerowego powinno być realizowane na 3 przewodach.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/