komputer pod napieciem

Autor: doomspawn <sfdasf_at_asfdas.asf>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:21:45 MET DST

Witam.
Ostatnio bylem u jednego znajomego i gdy usiadlem przy jego metalowym
biurku na ktorym jest komputer poczulem jak prad mnie kopie. Gdy
rozlozylem komputer okazalo sie, ze prad idzie z zasilacza na obudowe a
z obudowy na biurko. Zaraz po wlaczeniu komputera dotykajac obudowe
zasilacza czuc napiecie. Myslalem, ze zlokalizowalem miejsce wychodzenia
pradu, po chwili jednak gdy zasilacz nie byl podlaczony do gniazdka a
wlozylem wtyczke od monitora crt do karty graficznej okazalo sie znow
obudowa jest pod napieciem. A wiec zastanawiam sie czy z monitorem tez
cos jest nie tak. A moze to tylko jakis kabel jest uszkodzony? Gniazdko
nie ma bolca uziemiajacego a ja nie jestem elektrykiem zeby samemu cos
tam zrobic. Myslalem o podlaczeniu obudowy do kaloryfera, bo cos o tym
kiedys slyszalem, ale czy wtedy kaloryfer po dotknieciu nie bedzie
kopal? Ma ktos z grupowiczow jakis pomysl co z tym zrobic?