Re: road map od AMD?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:21:42 MET DST

news:fi10o7$bm0$2@polsl.pl...

> Cóż, w recenzjach wychodzi raczej dobrze. Nie rewelacja,
> ale też nie porażka.

Jesli nie podkręcamy to tak, są porównywalne z Intelem (choć ludzie z AMD
mówią, że następne rewizje mają być zdecydowanie bardziej
"overclock-friendly")

> A czy to była zła pozycja? Ja kupowałem K6-2, a nie Intele,
> bo wychodziło zdecydowanie taniej, a wydajnościowo było
> porównywalnie lub nieco tylko gorzej.

Bo nie potrzebowałeś wydajnego FPU. Gracze wybierali Intele, bo szybki
koprocesor miały i lepiej się podkręcały np. Celerony 300 (inna rzecz, że w
tamtych czasach, podobnie jak dzisiaj, w wyzszych rozdzielczościach i tak to
karta grafiki była wąskim gardłem, a nie procesor)

> I dzisiaj też nie
> kupuję Core 2 Duo, a Athlony X2, bo może nawet jest nieco
> wolniej, ale i tak jest to znacznie szybsza konfiguracja
> niż potrzebuję ja czy moi klienci -- a za to komplet procesor+
> płyta+pamięci kosztuje w sumie wyraźnie mniej.

Ale różnica nie jest duża, jak jeszcze do niedawna. Aż się dziwię, że Intel
wypuścił serię E21x0. One się podkręcają na 2.5-3GHz i wiele osób kupuje je
zamiast zdecydowanie droższe E4x00 czy pełne C2D. Jedyny powód jaki widzę,
tego że Intel sam sobie w ten sposób obcina zyski to, jak pisałem, chęć
udupienia AMD.