Re: LCD 19

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:21:12 MET DST

> Ha, nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale zobaczyłem co robi większa
> liczba przy gammie i rzeczywiście, jest odwrotnie... Czemu tak?

Dlatego, że regulując funkcję "gamma" we własnościach karty tak naprawdę,
wcale nie reguluje się monitora. Monitory CRT mają natualną charakterystykę
odpowiedzi w postaci funkcji wykładniczej y=1/x gdzie 2,5 < x < 3,0. LCD ma
charakterystyke liniową ale w celu zapewnienia zgodności z kartami
graficznymi mają sztucznie spreparowaną charakterystykę odpowiedzi w postaci
funkcji wykładniczej o współczynniku 1,8 < x < 2,5. Aby doprowadzić ową
funkcję do standardu 2,2, wprowadza się korektę w postaci funckji odwrotnej
czyli logarytmicznej. Stąd, jeśli zmniejszamy wykładnik funkcji na karcie,
tym wiekszy jest na monitorze. Jeśli zwiekszamy wykładnik, tym mniejszy jest
na monitorze.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!