tani kontroler raid 0 - proszę o porade

Autor: ToMasz <twitek4_at_no_spam.gazeta.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 12:00:52 MET DST

witam

Tak sie zastanawiam, jak poprawic komfort pracy z kompem i dochodze do
wniosku ze najwieksze pole do popisu jest w przyspieszeniu transferu z
dysku(ów)

ze względu na różne systemy operacyjne softwarowy raid na dłuzsza mete
odpada. pozostaje raid zrobiony hardwarowo. mam dyski sata, ale z tego
co widze, takich sprzętowych kontrolerów poprostu niema ( w normalnych
cenach)

Znalazłem na allegro kilkanascie kontrolerów scsi(ok 50-300zł), plus 2
dyski ( na sam system i podręczne programy).... Prosze rzucic okiekm na
to cudo:
http://www.allegro.pl/item340772367.html
Czy to by wystarczyło czy szukac czegos z wiekszą ilościa pamieci? Co
dokłądnie znaczy ze urzadzenie: z "mają złącze PCI 64-bit, ale działają
również na "krótkim" PCI 32-bit"
- będzie TAK SAMO działac w pcie jak w zwykłym pci? ( troche jestem w szoku)

JEsli ktos ma, widział jak pracuje, taki tani kontroler - prosze o
informacje. czy warto, czy nie, czy przyspiesza prace biurowe...
ToMasz

PS.Dosc czesto komputer robi jako magnetowid (obraz z karty TV -> na
dysk) - wiec w tym akurtat przypadku wieksza szybkosc zapisu bedzie
bardzo przydatna)