Re: bezglosny komputer

Autor: Przemysław Szeremiota <przemeksWYWAL_at_TOTEZicpnet.pl>
Data: Sat 12 Apr 2008 - 21:59:36 MET DST

news:2008041217445300@grush.one.pl...
> Przyznam, że nie wierzę. Nawet w nocy, przy absolutnym braku
> źródeł jakichś dźwięków z zewnątrz? Sam mam serwerek z wyci-
> szonymi wentylatorami, ale jednak *słychać* jego lekkie szu-
> mienie.

Też nie wierzę.

Może prosty test: czy w nocy słyszą szum wody w instalacji C.O.? Jeśli
nie, to może po prostu mają słuch zrąbany ciągłym noszeniem przenośnych
grajków dousznych ;-). W każdym razie byłoby idealnie, gdyby komputer
nie był głośniejszy od takiego tła (z poprawką na to, że niektóre takie
instalacje są faktycznie hałaśliwe).

Nie wierzę, że wentylatora w zasilaczu PC nie słychać.

Sam mam jedynie laptopa: zasilacz jest absolutnie niemy, dysku
wirującego nie mam (SSD), jedynie wiatraczek na procesorze włącza się z
rzadka (z rzadka, bo to PIII-M, ledwo 1 GHz). Wiem, siedzę bliżej tego
wiatraczka, ale musiałbym być głuchy, żeby powiedzieć że go nie słychać
wcale. A to jest malusi wiatraczek...

W stacjonarnych dochodzą jeszcze wentylatory zasilaczy, wentylatory
procesorów, wibracje obudowy... Elektronika też odrobinę niekiedy
"popiskuje". A do tego taka klasyczna obudowa to jeszcze taki prymitywny
rezonator. Nie ma siły, to wszystko musi być słyszalne. W filcu
trzymają, szmatami obkładają?

Pozdrawiam,
Przemek Szeremiota