Asus M3A i problemy na Viście

Autor: Buster <radob_at_w1pos.p.lodz.pl>
Data: Sat 12 Apr 2008 - 20:43:15 MET DST

Witam.
Mam następujący problemik. Otóż. Jest sobie płyta główna Asus M3A z
zainstalowanym na pokładzie procesorem AMD Athlon 64 X2 5000+. Dodatkowo
w komputerku jest karta graficzna Gigabyte ATI Radeon 2600Pro, 2x1 GB
RAM, dysk twardy 300GB, nagrywarka DVD. Zainstalowany jest na tym
wszystkim system Vista Home Premium. Wszystko elegancko śmiga, tylko
problem jest z wyłączaniem komputera. Komputer się wyłącza, pokazuje
eleganckie ekraniki typu "Trwa wylogowywanie" i "Trwa zamykanie"
następnie ekran robi się czarny i następuje restart maszyny. Po ponownym
uruchomieniu systemu pojawia się okienko, że system został uruchomiony,
po poważnym błędzie. W szczegółach jest napisane, że wystąpił
bluescreen. Natomiast w logach istniały dwa wpisy o błędach ACPI. Jeden
dla urządzenie na PCI 2, a drugi dla urządzenia na PCI 6. Zacząłem
wertować urządzenia i znalazłe, że zintegrowana karta sieciowa pracuje
na PCI 2 (funkcja i urządzenie się zgadzało). Jako, że komputer ten na
tą chwilę nie będzie podpięty do sieci, postanowiłem tą kartę wyłączyć w
BIOS-ie. Jak postanowiłem tak zrobiłem. Po ponownym uruchomieniu
komputera i próbie zamknięcia systemu, problem nie zniknął, natomiast w
logach pozostał już tylko jeden błąd ACPI, co ciekawe dla urządzenie na
PCI 2. Czy ktoś może z szanownych grupowiczów wie co się może dziać???
Bo ja już totalnie zgłupiałem. Żadne inne urządzenie nie pracuje na PCI
2. Aha. Przypomniałem sobie treść tego błędu. Coś w stylu, że ACPI nie
może znaleźć przerwanie na tym urządzeniu, czy jakoś tak. Poratuje ktoś???