Re: Samsung 750 GB HD753LJ (seria F1)

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Sat 12 Apr 2008 - 11:24:13 MET DST

> Temperatura dysku to 27*C.

Rewelacja! Chyba tylko jednotalerzowce Samsunga
potrafią być takie chłodne.

> Dysk jest naprawde cichy, jak go pierwszy raz
> podlaczylem to myslalem, ze jest zepsuty

Mam wiele Samsungów i wszystkie są bardzo ciche
(w sensie dzwięków wirowania talerzy i pracy głowic).

> Wieczorem pokombinuje z zawieszeniem go na jakis gumkach amortyzujących.

Przerabiałem tę metodę. Jest skuteczna. Ale to muszą
być naprawdę gumki. Sznurki (sztywne) przeniosą wibracje.

Można też próbować z czymś takim:

zgodnie z opisem - redukuje przenoszenie wibracji o 60%.
Sprawdziłem w praktyce i rzeczywiście mniej więcej tak to oceniam.
Przy odrobinie szczęścia - te 60% powinno wystarczyć (zależy
to od podatności obudowy na drgania).
Przy okazji ten Zalman bardzo skutecznie schładza dysk,
ale tylko pod warunkiem, że choć trochę powietrza go opływa.
Gdy nie ma ruchu powietrza - efekt jest odwrotny
(sprawdzone w praktyce).

Pozdrawiam,

latet