Re: Laptop - czas pracy

Autor: Piotrek <a_at_b.ru>
Data: Thu 10 Apr 2008 - 21:38:00 MET DST

> Ile moze chodzic najdluzej laptop podlaczony do gniazdka(nie na baterii)
> Czy tak jak stacjonarny czy jak?

i tak i nie:)
zalezy od notebooka, jesli notebook ma kiepska elektronike i zasilacz bedzie
doladowywal baterie co chwile bo stopien rozladowania bateri spadnie do 99%
to raczej nie powinno sie trzymac non stop podlaczonego notebooka do pradu
bo to nie sluzy bateri(bateria nawet przy wylaczonym notebooku troche traci
ze swojego naladowania)
natomiast jesli zasilacz doladowywuje baterie dopiero ponizej jakiegos
poziomu to nie ma sie co martwic.

> Bo martwi mnie to ze grzeje sie zasilacz
> bardzo i balbym sie go na noc zostawic.

rozne zasilacze roznie reaguja na podlaczony prad bez wzgledu czy cos robia
czy nie:)
jedne sie nie grzeja, inne tak.
wg mnie nie ma sie co przejmowac jak jest troche cieply, nic mu nie bedzie.

> A i jeszcze mam pytania, czy jak
> bedzie laptop wylaczony a zasilacz bedzie wlaczony to bedzie sie tak samo
> grzał?

powinien sie nie grzac lub grzac mniej po zakonczeniu ladowania bateri.
teoretycznie nic wtedy nie robi wiec nie ciagnie pradu wiec nie ma powodu
zeby sie grzac.
w praktyce jak ma wylaczony zestaw 5.1 creativa to zasilacz jest i tak
cieply:) ale juz tak pracuje 4 rok wiec nie sadze zeby to wplywalo znaczaco
na jego zywotnosc:)

--
pzdr
piotrek