Re: Ch³odzenie wodne

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Wed 23 Apr 2008 - 22:52:53 MET DST

Pawe³ek pisze:
> Witam zastanawiam sie nad zakupem ch³odzenia wodnego.

Napisz jeszcze jakiego, bo na rynku polskim roi siê od beznadziejnych
imitacji ch³odzenia wodnego produkcji Hydrox/CPC.

> 1. Jakie s± minusy tego typu ch³odzenia?

Skomplikowany monta¿, utrata mobilno¶ci blaszaka, waga, wymaga pewnej
opieki (podobnie jak i zwyk³e ch³odzenie powietrzne), cena - tyle
przychodzi mi do g³owy.

> 2. Jakie zestawy ch³odzenia wodnego polecacie?

Zestawy godne polecenia s± drogie, poni¿ej 500 z³ nic dobrego nie
znajdziesz. Natomiast du¿o taniej mo¿na samemu zbudowaæ równie wydajny i
cichy (lub nawet bardziej!) zestaw WC. Polecam archiwum forum purepc.pl.

> 3. Jak± ciecz ch³odz±c± (ch³odziwo) najlepiej wybraæ?

Osobi¶cie po do¶æ d³ugim czasie z WC (kilka lat) doszed³em do najlepszej
wg mnie mieszanki: Borygo Eco + pó¼niejsze dolewki z demineralizowanej.

> 4. Co z konserwacj± takiego zestawu? (korozja,glony)

Przy dobrym p³ynie (Borygo) nie ma ¿adnego problemu. Warunkiem jest
tutaj oczywi¶cie odpowiedni dobór elementów, tak aby nie mieszaæ stopów
miedzi i aluminium.

> 5. Lepszy zestaw wewn±trz komputera, czy na zewn±trz?

Nie mo¿na na to pytanie odpowiedzieæ jednoznacznie.

> 6. Wasze opinie mile widziane :)

Moja skromna opinia jest taka, ¿e dzisiaj w dobie 65 i 45 nm procesorów
nie ma ju¿ sensu bawiæ siê w WC. Sam zrezygnowa³em z takiego ch³odzenia
jaki¶ czas temu, bo teraz do ca³kiem mocnego procesora wystarczy solidny
cooler powietrzny z naprawdê niskimi obrotami (u mnie ok. 800 rpm na
Freezerze) i wydajno¶ci± wystarczaj±c± do bardzo du¿ego O/C.

--
_PSYLO_       |  http://www.cafepc.pl
Gad: 5563748  |  http://www.psylo.xin.pl