Re: komp za 10tys.

Autor: Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM_at_NOSPAMwiedzmin.org>
Data: Sun 20 Apr 2008 - 17:25:30 MET DST

marfi pisze:

> Mowa jest o cieple a nie wydajności. Wspólczynnik wydajnośc/moc strat z
> całą pewnością ulega poprawie co jednak nie przekłada się na moc
> pobieraną przez komputery. Marketingowe znaczenie ma bowiem
> częstotliwość i ilość rdzeni a nie tracona moc. Słyszałeś, żeby się ktoś
> chwalił, że ma 1GHz VIA Nehemiah o mocy 15W ?

Nie slyszalem, jednak takie podejscie do sprawy jakie Ty prezentujesz
jest niedopuszczalne (tak porownywac to mozna mikrokontrolery, bo tam
kladzie sie nacisk tylko na maly pobor mocy). Pomysl ile energii
musialby pobierac procesor zbudowany w takiej architekturze jak 486,
ktory mialby wydajnosc taka jak np. obecne Core2Duo. Z mojej strony EOT,
bo dalsza dyskusja nie ma sensu, mamy troche inne punkty widzenia.

--
Pozdrawiam,
Maciek