Re: koniec notebooków nie-panoramicznych?

Autor: Przemysław Szeremiota <przemeksWYWAL_at_TOTEZicpnet.pl>
Data: Sat 19 Apr 2008 - 19:15:38 MET DST

Użytkownik "geyb" <geyb@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fud37p$2b5$1@inews.gazeta.pl...
> W moim notku matryca 15,4" ma rozdzielczość 1440x900 pikseli, więc w
> porównaniu z poprzednim 15" 1024x768 ma większą rozdzielczość.
Dodatkowa

A w IBM t41/42/43 modele 15-calowe mają rozdzielczość 1600x1200.
Dlaczego porównujesz z 15-calową 1024x768...

> przestrzeń jest u mnie wykorzystana przez ciągle otwarte oknienka GG i
> ICQ, które wreszcie nie zasłaniają mi okna aplikacji, w której
pracuję.
> Bardzo sobie chwalę takie rozwiązanie. Na tyle, że do domu również
> kupiłem monitor o proporcach 16:10 zamiast 4:3.

Jak kto lubi, wypada jedynie wspomnieć, że ekran 16:10 ma przy tej samej
przekątnej mniejszą powierzchnię, niż ekran 4:3. To ma moim zdaniem dość
istotne znaczenie właśnie w notebookach, gdzie dąży się do minimalizacji
wymiarów (najmniejsze wymiary przy danej powierzchni ma matryca
kwadratowa). Co prawda w tanich współczesnych modelach różnych
producentów o minimalizacji rozmiarów zapomniano...

Jeśli już producent szasta rozmiarami i chce koniecznie wsadzić do
laptopa matrycę wide, to powinien przynajmniej zadbać o wykorzystanie
zwiększonej szerokości np. na porządną klawiaturę, a nie straszyć
bezużytecznymi "marginesami" na obudowie, po parę centymetrów wokół
ściśniętej i nieergonomicznej klawiatury...

Do założyciela wątku:
IBM w serii T60 ma matryce 4:3, o ile się nie mylę. Również matryce
wysokiej rozdzieczlości (SXGA+ i UXGA), wybitnie przydatne z aplikacjami
typu IDE.

Pozdrawiam,
Przemek Szeremiota