Re: czujniki temperatury - o dupe rozbic

Autor: Doxent <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Fri 18 Apr 2008 - 15:54:03 MET DST

Użytkownik "<--" <dsdsfadfs@frgea.pl> napisał w wiadomości
news:fu9tnc$743$1@inews.gazeta.pl...
> program pokazuje temp procka w stresie 71st. stresz uzyskuje programem
> orthos. po nacisnieciu stop, NATYCHMIAST temperatura spada o 15st. O dupe
> to wszystko mozna potluc.

to z ciekawości powiem, że miałem athlona x2 5200+ brisbane 65nm i w
orthosie miał on ustabilizowane 74 stopnie po około 30 minutach pracy.
Temperatura faktycznie w ciągu paru sekund potrafiła spaść do 50 stopni.
Teraz mam athlona x2 6400+ i tutaj temperatura nigdy nie przekracza 65
stopni w stresie i 45 stopni w spoczynku. Po wyłączeniu testu także wolniej
się ochładza. O dziwo jądro 90nm ale różnica temperatur dużo mniejsza.
Jedynie radiator od 6400+ jest dużo porządniejszy bo posiada heatpipe i jest
masywniejszy, więcej żeberek (oryginalny AMD). Prędkość śmigła także
dochodzi do 5.5 tysiąca obrotów. W poprzednim przypadku było to coś koło 3.5
tysiąca przy znacznie mniejszej powierzchni boxowego coolera. Oczywiście
wyłączona regulacja obrotów przez płytę w biosie (asus m2n-e) by obniżyć
spoczynkowe temperatury.