Re: Obudowa ze złączem USB na dysk 3.5"

Autor: kffiatek <kffiatek.no_at_spam.op.pl>
Data: Fri 18 Apr 2008 - 15:29:05 MET DST

komar pisze:

> zacznij od FAT32 i formatuj innym programem niż standardowe dostepne w
> Windows (one pozwalają na formatowanie max 32GB partycji). Polecam do
> tego geparted. Większość linuxów ma sterowniki NTFS w trybie read-only a
> jeżeli nie wiesz czy tam jest Win czy Linux to użyj uniwersalnego FAT32.

Na zmianę formatu będę miał czas spokojnie, więc zamiast od rzeźby,
zacznę od NTFS. Ale rzeczywiście, też pomyślałem o tych trudnościach.

> Często pendrive widoczny jest jak dysk wymienny (przez windows) a dyski
> podpięte przez usb jako "zwykłe" dyski.

Kupiłem dzisiaj ten wynalazek i rzeczywiście w Explorerze wyświetla się
inaczej, ale w Menadżerze urządzeń jest już tak samo jako pamięć USB.
Myślę, że to przetrzyma.

> z tego co sprawdzałem to z tanich urządzeń to Welland lub sama
> przejściówka usb-ide (ale uważaj na zasilacz dołączany do nich - są
> fatalne).

Kupiłem coś droższego, ale tylko dlatego, że muszę mieć możliwość umycia
tego z wierzchu, a dysku przecież myć nie będę:P

Dzięki za odpowiedź, chyba tylko próba bojowa zweryfikuje z całą
pewnością czy mi się to uda.

pozdrawiam

--
Kffiatek