Re: komp za 10tys.

Autor: Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM_at_NOSPAMwiedzmin.org>
Data: Fri 18 Apr 2008 - 12:33:50 MET DST

Wiktor S. pisze:

> Dlaczego w 1994 roku miałem komputer z niewielkim radiatorem na
> procesorze, a na chipsecie i karcie graficznej nie było wcale?
> Dlaczego dzisiaj procesory mają na sobie ogromne kolumbryny, wielkie
> wiatraki, układy na płycie głównej - radiatory większe od tamtego
> procesora, a karty graficzne jakieś turbiny i inne cuda, zajmujące
> często cały sąsiedni slot?

Tzn. ktory procesor niby tak ma? Bo ani zaden Intelowski ani AMD nie ma
wielkiej kolumbryny, maly radiatorek + wiatraczek. To, ze np. zalozylem
Ninje nie oznacza, ze taka wielkosc radiatora jest zalecana, po prostu
podkrecilem mocno procka.

ps. Od *jakiegos* czasu (a nie bynajmniej od poczatku produkcji
procesorow) dazy sie do zwiekszania wydajnosci i zmniejszania
wydzielanego ciepla. Zaznaczylem od jakiegos, bo wczesniej za wszelka
cene dazylo sie do wyzszej wydajnosci. Tak wiec jeszcze musi minac
troche czasu zanim bedzie mozna wyciagnac wniosek przeciwstawny do
Twojego, aczkolwiek jak ktos patrzy w przyszlosc a nie przeszlosc moze
to zauwazyc, Ty nie zauwazyles albo nie chcesz zauwazyc.

--
Pozdrawiam,
Maciek