Obudowa ze złączem USB na dysk 3.5"

Autor: kffiatek <kffiatek.no_at_spam.op.pl>
Data: Thu 17 Apr 2008 - 22:17:18 MET DST

Mam sprzęt, z którego mogę zgrywać dane na pendrive'a USB. Niestety nie
umiem określić systemu operacyjnego, jaki jest w tym sprzęcie
zainstalowany (najprawodpodobniej jest to zaadoptowany windows 2000/XP
lub linux oparty na RedHacie).

Niestety ilość danych jakie potrzebuję przegrać jest większa niż
pojemność penów o realnych cenach zakupu (ok 100GB). Wymyśliłem więc, że
zakupię dysk twardy i podłączę go do sprzętu przez obudowę ze złączem USB.

Jakie są szanse, że taki dysk zostanie poprawnie wykryty i będę mógł
kopiować nań dane? Czy obsługa kieszeni USB różni się jakoś od obsługi
pendrive'a USB. System plików będę mógł dobrać, zacznę od NTFS, jeśli
nie zadziała, spróbuję FAT32.

Pytanie moje ostateczne jest takie:
Czy pendrive usb sprzętowo różni się od dysku twardego przypiętego przez
kieszeń usb czymś istotnym poza pojemnością?
Jaką kieszeń polecacie do takich zastosowań. Wolałbym taką 5.25", żeby
mi się jeszcze do czegoś przydała (np. do umieszczenia w niej nagrywarki).

pozdrawiam

--
Kffiatek