Re: X2 na Phenoma, a sterowniki?

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Thu 17 Apr 2008 - 10:30:18 MET DST

"Leszek K." <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> Odpowiedz na
news:fu5kev$16o$1@inews.gazeta.pl:

> Nie wierzę w słowo pisane odkąd na płocie przeczytałem "CIPA" i drzazg

Bosz... Człowieku... Co ty za głupoty piszesz...

> nałapałem ;) W intelu jeżeli aplikacja jest jednowątkowa to po prostu
> chodzi na jednym rdzeniu i koniec.

Bzdura. To system rozdziele zadanie by równomiernie obciążyć obydwa rdzenie.
Niezależnie kto wyprodukował procesor.

> W x2 "próbuje" chodzić na dwóch.
> Przyrost mocy jest minimalny (przynajmniej na x2 - nie wiem jak na

Spadek mocy, nie przyrost, w przypadku AMD. Własnie po to jest DualCore
Optymizer by nie było tego spadku spowodowanego komunikacją pomiędzy
rdzeniami. Ale nadal jest wolniej niż w przypadku przerzucenia tasku na jeden
rdzeń. Zró sobie eksperyment, jeżeli masz amd. Odpal np lame w kompresji
jednego dużego pliku i patrz jaką prędkośc podaje. Potem przerzuć całośc
tasku na jeden dowolny rdzeń, i zobaczysz że prędkośc kompresji wzrośnie.
Gdy nie ma Dual Core Optymizer spowolnienie jest jeszcze większe.

> phenonie) ale zawsze jest. To wiem z własnych doświadczeń i pomiarów (w
> końcu przez długi czas miałem x2 potem c2d a teraz quadro) i nie
> przekona mnie egiełda (choć zazwyczaj piszą obiektywnie).

EOT, bo mnie nudzisz.

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski