Re: Panel sterowania wiatrakami

Autor: Tomasz Maciąg <niezla_at_zmylka.pl>
Data: Wed 16 Apr 2008 - 12:55:30 MET DST

Dnia 15-04-2008 o 23:59:48 Latet <latetxxxxxx@spam.pl> napisał(a):

> Witam,
>
> Czy możecie polecić (o ile istnieje) panel sterowania
> wiatrakami (moze byc 5.1/4", moze być 3.1/2"),
> ktory umozliwia takie podłączenie wiatraków,
> aby nie stracić mozliwości rejestrowania ich obrotów
> przez płytę główną. Teoretycznie - nie ma problemów,
> aby coś takiego zrobić, ale w praktyce nie spotkałem się.

Nie widziałem takich.

> Jeszcze jedno: jak rejestrować obroty wiatraka w zasilaczu?

Niektóre zasilacze maja wyprowadzone złącze (z żółtym kabelkiem) Podpinasz
to do któregoś ze złącz (np. PWR fan) na płycie głównej, i modlisz się,
żeby program ci to dobrze odczytał.

> Generalnie - polećcie jakieś ciekawe panele,
> bo może są w nich funkcje wazniejsze / fajniejsze, niż
> to o czym napisalem.

Nie ma fajnych paneli. Te które obecnie są
- albo mają kosmiczny elo-ziomalski wygląd (ni przypiął ni przyłatał do
obudowy)
- albo żałosny zakres regulacji
- albo reagują na zmiany z potężnym opóźnieniem
- albo kontrolują tylko 3 kanały
- albo są bardzo niedokładne
- albo, albo, albo...

--