Re: Następca SB AWE 64

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Wed 16 Apr 2008 - 01:54:26 MET DST

"Tomasz Fabiszewski" napisał:

> Nie ma co się dręczyć kartami do DOS'a, a jezeli coś potrzeba z
> zamierzchłych czasów to nie lepiej mieć DOSBOX'a ( wystraczy
> dwurdzeniówka i 2gb ramu )

Ale ja nie mam 2-rdzeniówki i 2 GiB RAM-u ;-)

> i już można się cieszyć emulowanym grvis ultra sound max ( w '94 roku
> kosztował 8 mln ;)

Już się nim nacieszyłem - w 95 i 96 roku ;-)

> Jeszcze jedna sprawa na nowych kompach o game porcie mozna zapomnieć
> ( niestety te adresy i przerwania są zarezerwowane dla ukłaów wbudownych
> w płytę główną,

Ale to nie jest nowy "komp" i płyta (ASUS TUSL-2) nie ma wbudowanych układów
dźwiękowych, a system Win98SE musi być z tego względu iż jest to komputer
obsługujący m.im. programatory i programy kalibracyjne pod DOS gadające ze
sprzętem niskopoziomowo.

> Ja mam w swoim komputerze x-fi music [...] Karta świetna i niedroga
> 390-340 zł zależności od sklepu.

Mamy różny pogląd na pojęcie "niedrogo". To więcej, niż wart jest ten
komputer ;-)
Mi (mnie?) chodzi o jakiś starszy używany SB Live za 1/10 tej ceny, nie znam
tematu a obiło mi się kiedyś o oczy, że niektóre modele są Blasterami tylko
z nazwy. A mnie (mi?) przydałoby się coś, na czym np. stary Warcraft II
będzie grał, a nie syntezował pseudodźwięki FM pod Win9x, a jednocześnie XP
nie będzie marudzić o sterowniki, których producent nie raczył wypuścić. A
może któraś Yamaha na PCI miała podobną funkcjonalność? Bo jak patrzę na
ofertę współczesnych kart w przedziale do 50 PLN, to raczej wavetable bym
się nie spodziewał, a i ze sterownikami pod Win98 może być krucho.

JoteR