Re: problem z 4 koscmi DDR na DFI Lanparty Ultra-D

Autor: hill_thebill <hill70_at_interia.pl>
Data: Mon 14 Apr 2008 - 11:52:36 MET DST

Mon, 14 Apr 2008 07:58:52 +0000 (UTC), na pl.comp.pecet, Luke napisał(a):

> Witam.
> Korzystam z plyty Lanparty Ultra-D. Posiadalem dwie kosci Kinstona HyperX
> KHX3200AK2/1G po 512MB, dzialajace w dualu.
> Komputer uruchamial sie jedynie gdy byly one wlozone w sloty 1 i 3.
> Dokupilem dwie identyczne kosci, wlozylem w wolne sloty 2 i 4. Komputer po
> uruchomieniu wydaje dlugie piski (takie same jak te gdy wlozone byle jedynie
> dwie pamieci w sloty 2 i 4). Czy jest szansa na pomyslne uruchomienie
> czterech kosci na raz, czy musze sie ich pozbyc i kupic dwie po 1GB kazda?
>
> Dodam, ze mam wgrany najnowszy BIOS, resetowalem takze CMOS.

> [...]

Command Rate masz na 2T? Spróbuj "Twardego" resetu CMOS, poniżej instrukcja
w razie jeżelibyś nie wiedział jak:

"Wyciągnij wtyczkę lub wyłącz zasilacz

Zmień zworkę PC speaker na ON

Wyciągnij baterię

Zmień zworkę CMOS na Clear

Wciśnij ON na obudowie- żeby rozładować kondensatory

Zostaw tak na chwilę lub nawet do 24h

Podłącz klawiaturę ps2 (ważne że na ps2)

Wsadź kość RAM od górnego slotu DIMM2

Włóż baterię

Zmień zworkę CMOS na normalną pozycję

Wciśnij i przytrzymaj “Insert” na klawiaturze

Włóż wtyczkę zasilacza lub po prostu go włącz

Wciśnij power on na obudowie

Kiedy usłyszysz beep puść klawisz “Insert” i wciśnij “Delete”

Wszedłeś do BIOS’a ustaw datę godzinę i załaduj ustawienia zoptymalizowane

Save & exit

Wejdź do BIOS’a raz jeszcze i poustawiaj jak chcesz

Nigdy, ale to nigdy nie ładuj zasejwowanech ustawień z CMOS!!!"

no i zairzyj tu:

http://forum.purepc.pl/temat/Socket-754-939-940-AM2-AM3/70/Dfi-Lanparty-Nf4-wszystkie-Modele/197606/

--
Boję się: drewnianych koni, podłego alkoholu i młodych dziewcząt dających
mi prezenty...