Re: [zestaw] ...to juz NTG

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 20:48:07 MET DST

"Piotr" napisał:

> Tylko podaj różnice między p35 a X38 uzasadniające 2x wyższą cenę.

Jak 2x wyższą? Te nieco ponad 4 stówy to średnia cena za *porządną* płytę na
Intelu, biorąc poprawkę na cennik Komputronika. A na (za przeproszeniem)
Allegro tego komputera przecież nie kupi?

> Nie wiem też, dlaczego 3x tańszy pentium nie nada się do takiej
> konfiguracji.

Pentium? Halo, obudź się, mamy rok 2008. No tak, zakup Prescotta pewnie by
usprawiedliwiał te 4 stówy za zasilacz, ale na dzisiaj to standardem jest
minimum C2D. A 7 stów za procesor mający wytrzymać moralnie kilka lat to nie
jest *dzisiaj* tak dużo - zresztą wybrał *najtańszy* z oferty Komputronika.

> Nie wiedziałem, że jest obowiązek używania Visty. Wątkotwórca pisał o XP,
> a P4+512 MB RAM działa pod tym systemem całkiem dobrze.

Sam system - niewątpliwie. Podkreślam - sam. U mnie działa też znośnie nawet
na P3 500MHz z 256 RAM, ale ja za chwilę się przesiadam się na P3 1 GHz, a
za parę miesięcy być może na coś szybszego - a wątkotwórca kupuje komputer
na lata.

> Ale, pominąwszy wycieczki osobiste, chodzi Ci o coś konkretnego?

Tak, ale to już NTG.

> Świetnie, tylko nie pojmuję, dlaczego ja, z moich pieniędzy, muszę
> finansować zachcianki takich osób.

A ja chcę. ICMTZ?

> Zachcianki, bo inaczej nie sposób nazwać tę konfigurację, zamiast czegoś
> 2xtańszego, co równie dobrze spełni swoje zadanie.

Nie spełni. Zresztą zaproponuj 2x tańszą konfigurację (pominąwszy ów
nieszczęsny zasilacz i kartę graficzną), co będzie jeszcze sprawnie działać
za 5 lat. Proszę, pośmiejemy się razem.

> Po prostu chętnie zamienię obowiązkowe wspieranie PFRONu na coś a'la 1%,

Taaak, jakbyśmy liczyli na "łaskę pańską", to nadal polska wieś by siedziała
przy lampie naftowej.

> bo widać, że są wyrzucane w błoto.

Dla Ciebie w błoto, dla mnie (po modyfikacjach - wszak po to napisał na
grupę) przekazane na społecznie użyteczny cel.

> Ale kupując *za swoje* ktoś, kto musi liczyć każdą złotówkę, kupi p2160 na
> płycie za max 300.

I co, będzie się bawił w podkręcanie? Na ile mu to starczy - na rok, góra
dwa? Zresztą jakby napisał że chce P2160 to i tak znajdą się tacy, co zaraz
się przyczepią: a czemu nie tańszy AMD? Taka mentalność, cholera jasna. A
poza tym, on kupuje również *za swoje* - bo ile tego dofinansowania
dostanie - 2 tys.? Akurat na "P2160 na płycie za max 300". I widocznie
taniej mu wyszło zainwestować jednorazowo w nowocześniejszy sprzęt, niż
dokładać co roku na kolejne modernizacje.

JoteR