Re: Karta sieciowa i apek - problem z wybudzaniem.

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 20:03:58 MET DST

W liście datowanym 18 stycznia 2008 (15:15:07) napisano:

> W zasadzie mógłbym jeszcze na sieciach bezprzewodowych pytać, ale to chyba
> bardziej problem sprzętowy.
> Apek (Ovislink 5450AP) jest podłączony do komputera skrętką o długości około
> 8-10 metrów. Tą samą skrętką idzie zasilanie 12V.

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem - nieużywane pary skrętki
wykorzystałeś jako linię zasilającą?

Ja wiem, nie takie kombinacje alpejskie w różnych miejscach działają
;), ale jak takie coś nie chce działać, to nie należy się dziwić.

> Klient zgłasza mi, że nie może się połączyć z netem.
> Ale ja z zewnątrz mogę się połączyć z apekiem.
> Zanim zdążę do niego zajechać wszystko zaczyna działać poprawnie, ale gostek
> mówi, że wtedy, gdy nie działa zasilacz jest ciepły.
> Karta nie jest w stanie wybudzić apeka? Apek wisi w temp powyżej zera, bez
> dodatkowej obudowy, nie jest narażony na wilgoć. Przecież powinna poradzić
> sobie przy większej długości skrętki.

Na zjawiskach występujących w kablach się nie znam, wiem tylko, że są
skomplikowane :). Ale wierzę, że mądrzy ludzie nie bez powodu
wymyślili, że skrętka ma mieć 4 pary przewodów, nawet, gdy używa się
tylko 2 z nich. Być może sąsiad ma spawarkę? Może kabel biegnie koło
pralki? A może po prostu TYM RAZEM masz pecha?

> Jakieś zwarcie na skrętce? Gdyby tak
> było to pewnie przewody by się spaliły w miejscu zwarcia (przynajmniej te
> zasilające). W grę wchodziłaby jeszcze złośliwość użytkownika. Sprawdziłem
> czy nie ma jakichś wirusów na kompie. Skrętka nieekranowana, nie ma śladów
> zgniecenia, czy złamania. Wtyczki, zarobione poprawnie.

Domyślam się, że doprowadzenie normalnego zasilania do AP jest
problematyczne. W tej sytuacji zacznij od wymiany karty sieciowej -
może trafiłeś na egzemplarz wyjątkowo wrażliwy na zakłucenia, i w
innej karcie będzie lepiej?

--
Pozdrawiam
 Yakhub