Re: Terminale - sposób na zmniejszenie kosztów?

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 20:02:52 MET DST

Użytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer@ens_WYWAL_ten_.net.pl> napisał w
wiadomości news:fmns8q$4f7$1@news.onet.pl...
> Sławek SWP pisze:
>>
> Korzyści pojawiają się jak masz na n00 stacjach zainstalować ten sam
> program. Korzyści to:
> -instalacja tylko na serwerze
> -oszczędność na licencjach (dla niektórych aplikacji np. Office)

Ej, ale skad ci sie wzial office? przeciez Office zainstalowany na Terminal
Server bedzie tak samo licencjonowany, jakby byl instalowany na pecetach...
Niby jedna instalacja, ale i tak licencji tyle, ile terminali. Tak mowi
EULA.

A do watkodawcy - terminale w dzisiejszych czasach raczej nie sluza
ograniczeniu kosztow, a ograniczeniu swobody uzytkownikow, ulatwieniu
administracji, zarzadzania i serwisowania (podmieniasz sprzet i w ciagu paru
minut masz przywrocona prace na stanowisku, ktore jest dla ciebie
krytyczne). Poza tym zaleta jest ograniczenie mozliwosci wyniesienia danych
z firmy (brak lub latwe blokady urzadzen zewnetrznych), dlatego tez powinno
stawiac sie je w miejscach krytycznych ze wzgledu na dane (banki, policja)
lub ze wzgledu na czas naprawy (obsluga klienta, call center itp)
Nie sprawdzaja sie zupelnie, jesli stacja ma byc uniwersalna, tzn na jedych
stanowiskach ma byc inny soft, a na drugich - inny. I raczej bym nie
stosowal tego dla MS Office, bo chociaz instalacja Office na terminal
serwerze jest do przeskoczenia (chociaz nie jest tak oczywista, jak w
przypadku instalacji na zwyklym pececie), to obciazenia pamieci i procka
moga byc drastyczne (u mnie ludzie potrafia miec otwarte pliki excela o
wielkosci do 20MB, w dodatku kilka na raz, powerpointy potrafia siegac
150MB) - a wtedy uzalezniasz prace jedych od drugich...

Pozdrawiam
Michal